Projekt grantowy „Zwalczanie emisji kominowej poprzez modernizację systemów grzewczych i odnawialne źródła energii”
Niezbędne informacje dotyczące realizacji projektu:
Po rozpatrzeniu wniosków na posiedzeniu Komisji Oceny Projektów osoby zakwalifikowane do uzyskania dofinansowania otrzymały pisma z pozytywnym rozpatrzeniem wniosku.
Kolejnym etapem realizacji projektu jest podpisanie umowy z mieszkańcami, z którymi będą kontaktować się indywidualnie pracownicy Gminy, w celu ustalenia terminu podpisania umowy. Niezbędnym dokumentem do sporządzenia umowy jest formularz załączony do wysyłanego pisma, który bardzo prosimy dostarczyć do Urzędu Gminy.
Po zakończeniu procedury podpisania umów z mieszkańcami, Grantobiorcy są zobowiązani do wyboru Wykonawcy zadania w drodze rozeznania rynku, tj. conajmniej 3 potencjalnych wykonawców). W załączeniu do informacji wzory dokumentów.
Po wyborze wykonawcy Grantobiorca jest zobowiązany do podpisania umowy z wykonawcą oraz podpisania kosztorysu powykonawczego wraz z protokołem – dokumenty w załączeniu.
Ostatnim etapem realizacji projektu jest złożenie wniosku o wypłatę wsparcia wg wzoru udostępnionego przez Grantodawcę, który zostanie zamieszczony na stronie internetowej Gminy Paszowice.
Dokumentami niezbędnymi do rozliczenia grantu są m.in.:
• Protokół likwidacji pieca / kotła węglowego, podpisany przez podmiot przyjmujący kocioł/piec węglowy do likwidacji
• Dowody księgowe – potwierdzające wykonanie Usługi (faktura, rachunek) na rzecz Grantobiorcy
• Dowód zapłaty należności określonej w dowodzie księgowym (potwierdzenie przelewu, wyciąg bankowy, KP)
• Protokół poświadczający odbiór robót / usług / montażu / podłączenia nowych źródeł ciepła / CWU zaakceptowane przez Grantobiorcę
• Protokół poświadczający odbiór robót / usług oraz wystawiony przez certyfikowanego instalatora OZE protokół montażu / podłączenia zakupionych urządzeń do produkcji energii elektrycznej (jeśli dotyczy)
• Umowa zawarta pomiędzy Grantobiorcą a Wykonawcą wraz z ewentualnymi aneksami.
• Dokumenty w zakresie wyboru Wykonawcy/Wykonawców (udokumentowane badane rynku, np. poprzez zgromadzenie min. 3 ofert uzyskanych od potencjalnych wykonawców/ wydruków ze stron internetowych, w celu pozyskania porównania i wyboru najkorzystniejszej oferty rynkowej, pisemnego oświadczenia dotyczącego przeprowadzonego rozeznania rynku)
• Umowa na podłączenie do sieci gazowej wraz z aneksami (jeśli dotyczy).
Grantodawca przed wypłatą grantu dokona wizji lokalnej w miejscu realizacji projektu.
Obowiązki Grantobiorcy:
Grantobiorca zobowiązuje się do osiągnięcia efektu rzeczowego i ekologicznego, którego wyrazem są wskaźniki realizacji grantu zawarte we wniosku o udzielenie grantu, w terminie do zakończenia realizacji projektu.
Grantobiorca zobowiązany jest do pomiaru efektu ekologicznego osiągniętego dzięki realizacji Projektu, poprzez sporządzenie na własny koszt powykonawczego Audytu uproszczonego, po roku od daty zakończenia realizacji projektu (najpóźniej do 30.09.2022r. ) oraz dostarczenia dokumentu Grantodawcy. Audyt musi zawierać wyliczenie roczne emisji CO2 oraz PM10 i PM2,5 Ilości zużytej energii elektrycznej do ogrzewania, ilość zużytej energii cieplnej oraz porównanie ww. wartości z wartościami wskazanymi w audycie uproszczonym wykonanym przed realizacją modernizacji. Koszt audytu powykonawczego nie podlega refundacji.
W przypadku pytań dotyczących realizacji projektu prosimy o kontakt pod numerem: 76 870-17-92 lub poprzez infolnię dla Mieszkańca - 721 74 74 47.
Więcej informacji dot. realizacji projektu znajduje się na stronie: niskaemisja.pl