Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Paszowicach ogłasza nabór na stanowisko ASYSTENTA RODZINY
I. Nazwa i adres jednostki:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Paszowicach
Paszowice 260; 59-411 Paszowice
II. Forma zatrudnienia:
umowa – zlecenie na czas określony (nienormowany czas pracy) od lutego 2020 roku do grudnia 2020 roku.
Nienormowany czas pracy oznacza pracę również w godzinach popołudniowych, w dni ustawowo wolne od pracy i weekendy;
III. Wymagania niezbędne:
• obywatelstwo polskie;
• wykształcenie wyższe:
• a) na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna,
lub
b) w dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udowodniony co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony przez Ministra właściwego do spraw rodziny,
lub
c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany co najmniej 3 letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
• dobry stan zdrowia;
• posiadanie praw rodzicielskich;
• wypełnienie obowiązku alimentacyjnego, w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do kandydata wynika z tytułu egzekucyjnego;
• brak karalności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
IV. Wymogi pożądane:
• znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie , wychowanie w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych;
• wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;
• znajomość środowiska lokalnego oraz umiejętność współpracy z innymi jednostkami i instytucjami;
• samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;
• umiejętność zachowania bezstronności w kontaktach z rodziną;
• odporność na stres;
• wysoka kultura osobista;
• nieposzlakowana opinia;
• znajomość obsługi komputera i programów biurowych;
• prawo jazdy kat. B;
• umiejętność pracy w grupie.
V. Zakres wykonywanych zadań:
• opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
• opracowanie we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej ;
• udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
• udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych, psychologicznych i wychowawczych z dziećmi;
• wspieranie aktywności społecznej rodzin;
• motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
• udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej;
• motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
• udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
• podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
• prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
• prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
• dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co 3 miesiące i przekazywanie tej oceny Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Paszowicach.
• monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
• sporządzanie na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,
• współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
• współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art.9 a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz.U. z 2015 r. poz.1390 z późn. zm.) lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną;
• Sporządzanie sprawozdawczości.
VI. Informacje dodatkowe:
• asystent rodziny wykonując czynności w ramach swoich obowiązków korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych;
• praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona;
• asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę;
• asystent rodziny jest obowiązany do systematycznego podnoszenia swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach oraz samokształcenie a także samodzielnego ich finansowania;
• asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę;
• jednostki administracji rządowej i samorządowej, właściwe organizacje pozarządowe, podmioty i osoby specjalizujące się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny lub podmioty, których pomoc przez wykonywanie zadań uzna za niezbędną udzielają asystentowi rodziny odpowiedniej pomocy w wykonywaniu czynności zawodowych;
• asystentowi rodziny nie przysługuje zwrot kosztów przejazdu w wykonywaniu czynności zawodowych;
• asystentowi rodziny nie przysługuje zwrot kosztów przejazdu do miejsca wykonywania przez niego usług asystenta rodziny.
VII. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
• życiorys (CV)
• kwestionariusz osoby ubiegającej się o pracę;
• kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenia i ewentualny staż pracy;
kopia dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie;
• pisemne oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych i pełnej zdolności do czynności prawnych oraz niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
• oświadczenie, że kandydat nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona;
• oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego;
• oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku;
przykładowy plan pracy z rodziną;
• zgoda na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb rekrutacji.
Dokumenty i oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane.
VIII. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty należy składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Paszowicach, lub przesłać pocztą na adres Ośrodka w kopercie z dopiskiem „Asystent rodziny” w terminie do dnia 17 lutego 2020 r. do godz.12.00 (decyduje data wpływu do ośrodka).
Do wysłanych dokumentów należy dołączyć następującą klauzulę „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Paszowicach dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L z 2016 r. Nr 119, str. 1) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1260 z późn. zm.)”.
IX. Postanowienia końcowe:
• złożenie oferty nie powoduje żadnych zobowiązań wobec stron;
• oferty nie kompletne lub które wpłyną po wyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane;
• kandydaci, którzy spełnią wymogi formalne zostaną powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej;
• Kierownik GOPS w Paszowicach zastrzega sobie prawo zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną tylko wybranych kandydatów;
• Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej BIP Gminy Paszowice (bip.paszowice.pl) oraz na stronie internetowej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Paszowicach (www.paszowice.naszops.pl) .